Menu
Menu

Miről szól a Branding Journal?

Branding. Nagyon trendi szó. Egyre trendibb.

Azért hallasz mostanában lépten-nyomon a brandingről, mert mára világossá vált, hogy a márkaépítés nem csupán egy sokadik marketing eszköz. Nem csak egy újabb divatosan durrogtatott kommunikációs technika. És semmiképpen sem csak a világmárkákat menedzselő nagyfiúk játszótere.

Sokkal-sokkal több ennél. A márkaépítés nem más, mint annak a tudatos formálása, hogy mit gondolnak rólad az emberek. Mi jut eszükbe a neved hallatán, milyen asszociációik vannak rólad, és hova sorolnak be téged a fejükben. Ezt a tevékenységed minden részlete meghatározza. A cég imidzse pedig minden vállalkozás számára létfontosságú, iparágtól, tevékenységtől és mérettől függetlenül.

Cserébe a rólad kialakult kép hatással van a működésed minden apró részletére. Arra, hogy milyen munkaerőt tudsz alkalmazni, milyen csapatot építhetsz. Milyen árat kérhetsz el, és neked kell-e futni a vásárlók után, vagy maguktól keresik a termékedet. Elég érdekes-e a sztorid, hogy ingyen írjanak rólad az újságok. Elég jó-e a vásárlói élményed ahhoz, hogy a vevőid ajánljanak téged másoknak. És hogy egyáltalán emlékezni fognak-e rád a megfelelő pillanatban. Ez mind-mind a márkád része és a hosszú távú sikered kulcsa.

Aki ma vállalkozik, az márkát épít. Ha tetszik, ha nem.

Design Reneszánsz

Magyarországon és a világ többi pontján egyaránt a design reneszánszát éljük. Érezhető kreatív forradalom zajlik, tele jobbnál jobb magyar alkotókkal, designerekkel. A vásárlók pedig egyre inkább keresik a szépet, és elvárják a cégektől, hogy igényesek legyenek a megjelenésükre, emellett érdekes sztorijuk legyen, és valamilyen értéket képviseljenek.

Ez egyszerre jelent terhet és lehetőséget is a vállalkozások számára. Akik ezt kihasználják, és a design és sztorik erejére építik fel a márkájukat, hatalmas előnyt szereznek. Sokkal könnyebben jutnak el a vásárlók szívéhez, ahonnan már egyenes út vezet az eszükhöz és a pénztárcájukhoz.

A kisvállalkozások ebben még előnyben is vannak a nagyokhoz képest. A hétköznapi, mainstream márkák ugyanis egyre többször szorulnak háttérbe a kicsi, „kézműves” vállalkozások emberközeliségével vagy a startupok szexi dinamizmusával szemben.

Szóval a piaci környezet, a vásárlói elvárások és az elérhető lehetőségek mind-mind azt üzenik a vállalkozók és a vállalkozni akarók számára, hogy mikor, ha nem most?
Mi hiszünk benne, hogy soha nem volt ennél jobb alkalom a működő vállalkozások felvirágoztatására és sikeres új márkák indítására.

DE, DE, DE

Vállalkozóként márkát építeni nagyon nehéz és összetett dolog. Elképesztően hosszú ideig kell gyakorlatilag mindent jól csinálni.

Nem szeretnénk elbagatellizálni és pofonegyszerűnek beállítani. Eltitkolni, hogy mennyire nehéz műfaj ez, és lecsupaszított, egymondatos bölcsességekben megmondani a tutit.

Nincs egyetlen jó megoldás. Nincs egy konkrét recept, amit ha követsz, akkor garantált a siker. Nincsenek abszolút igazságok. Semmi nem fekete vagy fehér.

A menedzsment tudomány – a vállalkozás, márkaépítés pedig művészet.

A Branding Journal

A Branding Journalt azért indítottuk, hogy egy picit segítsünk neked ebben. Márkaépítés szemszögéből beszélünk vállalkozásokról, vállalkozóknak. Körbejárjuk, hogy mi van a ’branding’, ’rebranding’ ’positioning’, ’storytelling’ ’behaviour economics’ buzzword-ök mögött. És hogy hogyan tudod arra használni őket, hogy sikeres vállalkozást építs.

Megmutatjuk neked, hogyan lehet gyönyörű designnal, jól elmondott sztorikkal, kiemelkedő vásárlói élménnyel, vagy akár mindenféle apró ötlettel befolyásolni a rólad kialakult képet. Jó példákkal szemléltetjük, hogy ki az, akinek ez sikerült, és rossz példákkal, hogy kinek nem. Érdekességeket mutatunk be, inspirálunk és gondolatokat ébresztünk. Szórakoztatunk, jó designban gyönyörködtetünk és megosztjuk veled a lelkesedésünket, amikor olyan márkákra bukkanunk, akik szerintünk valamit nagyon jól csináltak. Remélve, hogy valamelyik cikkünk valamelyik mondata éppen a jó időben talál meg téged.

Akárhol is tartasz az építkezésben, ha vállalkozol, akkor egy hihetetlenül izgalmas úton jársz. Hadd menjünk veled!

További cikkek