A Fritz-Kola újra divatba hozta a kólázást
Első ránézésre a Fritz-Kola alapítói őrültségbe vágtak bele, hiszen hogyan tudná két csóró huszonéves német felvenni a versenyt a világ legnagyobb kólagyártójával?
Úgy, hogy a kóla kategórián belül markánsan megkülönböztették magukat és rámentek a városi fiatalokra, akik a mainstreamtől eltérő márkákra vágynak. Az ötletük egy olyan kóla létrehozása volt, amibe a szokásosnál sokkal több koffeint pakolnak bele. Az okos pozicionálással a Fritz-Kola felkapott és menő márka lett, így még akkora üdítőóriások mellett is láthatóvá váltak, mint a Coca-Cola vagy a Pepsi.
Mivel kóla-iparág egyike a világ legtelítettebb piacainak, manapság nem könnyű ide betörni egy új márkával. A piacot már több, mint 100 éve a Coca-Cola uralja, akit egyedül a Pepsi tudott némileg megszorongatni. Ám a hamburgi Fritz-Kola nem is Coca-Cola lemásolásával próbálkozott, hanem inkább újragondolták a kólázást és egy új életérzést alakítottak ki köré.
Az elgondolás egy olyan kóla kifejlesztése volt, ami a normális koffeinmennyiség kétszeresét tartalmazza. Ám azon túl, hogy megalkották saját ízvilágukat, sokkal fontosabb volt a brandépítés, amiben a sikert a merész pozicionálás hozta meg. A Fritz-Kolát alapító Lorenz és Mirco ötlete az volt, hogy az új kólát a német nagyvárosok híres éjszakai életének és bulikultúrájának életérzésével kell összekapcsolni. Ezért Hamburg és Berlin menő bulinegyedeiben kifejezetten szokatlan és polgárpukkasztó reklámokat kezdtek elhelyezni, amelyek elsősorban az alter-szcéna bulizóit vette célba. Jó példa erre a magas koffeintartalomra utaló szlogenjük: „Fritz-Kola – a kokain annyira nyolcvanas évek”.
Hamarosan underground bulihelyeken és alternatív zenei fesztiválokon is megjelent a Fritz-Kola, ahol egy olyan közönséget szólítottak meg, amit más kólamárkák nem. A sokszor tabudöntögetésre épülő arculat pedig meghozta az eredményt: mára a Fritz-Kola a német szórakozóhelyek egyik legkedveltebb alkoholmentes üdítőjévé nőtte ki magát.
Ezt a pozíciót tovább erősíti, hogy nem kapható fél literesnél nagyobb kiszerelésben, így ez egy kifejezetten szórakozóhelyekre és kávézókra specializálódott üdítőital. A Fritz-Kola arra is ráérzett, hogy a fiataloknak egyre fontosabb szempont a környezetvédelem és a tudatos étkezés. Ezért 2011-ben elhagyták az összes mesterséges adalékanyagot, illetve termékeiket már a kezdetek óta kizárólag visszaváltható üvegben árulják.
Azzal, hogy Lorenz és Mirco a német underground éjszakai élet köré építették fel a Fritz-Kolát, erőteljesen megkülönböztették magukat a többi mainstream kólamárkától. Ennek köszönhetően a Fritz-Kola szép lassan egyfajta életérzéssé nőtte ki magát.