Menu
Menu

5+1 csomagolás design trend,
ami hódítani fog 2019-ben

A terméked csomagolása legalább annyira fontos, mint maga a termék.

Az újonnan megjelenő termékeknek évről évre mindössze 5%-a marad a piacon. Ami egyben azt is jelenti, hogy 95%-uk nyomtalanul eltűnik a süllyesztőben. Mi az oka ennek? Szimplán annyi, hogy nincs időnk és energiánk alaposan megfontolni minden egyes termék előnyeit és hátrányait. Inkább a rövidebb utat választjuk: az első benyomás alapján döntünk. Ez a benyomás pedig nem más, mint a termék csomagolása.

Az elmúlt években éppen ezért egyre több gyönyörű csomagolást láthattunk világszerte. Idén sem lesz ez másképp, összegyűjtöttük nektek azt az 5+1 trendet, ami a legmeghatározóbb lesz 2019-ben a csomagolás design terén.

1. Minimalista design – merész elemekkel

„A kevesebb néha több” elv bármennyire klisének tűnik, a csomagolás designban sosem fog kimenni a divatból. Mert ha tudatosan elhagysz mindent felesleges elemet, akkor nem marad más, mint maga a termék. A minimalista design idén is népszerű megoldás lesz azok körében, akik kristálytisztán, sallangok nélkül szeretnék kommunikálni a márkájuk üzenetét.

2. Fekete-fehér – az örök klasszikus

Ha igazán minimalisták akarunk lenni, akkor végső lépésként a színeket is kiiktathatjuk a termékünk csomagolásáról. A szofisztikált monokróm design 2019-ben is hódítani fog – egész egyszerűen azért, mert az eleganciát és kifinomultságot soha nem lehet megunni.

3. Természetes nude és pasztell színek

Az elmúlt évek vibráló színekkel és hangsúlyos tipográfiával játszó trendjének kialakult egyfajta ellenpólusa is. Egyre több designer indul a másik irányba, ahol természetes barna, krém és candy színekkel és finom részletekkel hatnak a gyengédebb oldalunkra. Idén sok olyan márkával is találkozhatsz majd, akik a merész design helyett inkább a természetességet és a szelíd játékosságot részesítik előnyben a csomagolás terén.

4. Flat stílusú illusztrációk

A flat stílus gyökerei közel 100 évre nyúlnak vissza, egészen a svájci tipográfia („Swiss Style”) megjelenéséig a 20. században. A mai napig előszeretettel alkalmazzák nyomtatott grafikák esetén – ami alól a termékcsomagolás sem kivétel. Letisztultságával tökéletesen illeszkedik a 2019-es csomagolás design trendekbe, ahol egyre inkább eltávolodunk a bonyolult, 3D vagy fotó alapú designtól és az egyszerűség felé vesszük az irányt.

5. Organikus formák

A klasszikus, geometrikus alakzatok helyett egyre népszerűbbé válnak idén az aszimmetrikus, tökéletlen formák. Mert spontaneitást és játékosságot sugároznak, amitől ez egész csomagolás sokkal emberközelibbé válik. Design fronton egy fontos pillérét jelentik annak a szemléletmódnak, hogy a márkák szimpla eladás helyett valódi, személyes kapcsolatot építsenek a vásárlóikkal.

+1 .Vintage – modern csavarral

Mi lehet annál autentikusabb, mint egy múltidéző, manufakturális gyártást sugárzó csomagolás? Az élelmiszeriparban reneszánszukat élik a vintage hangulatot idéző megoldások, amik nem csupán megbízhatóságot és szakértelmet tükröznek, hanem elképesztően ki tudnak tűnni a gombamódra szaporodó hipermodern csomagolások közül.

További cikkek