5+1 csomagolás design trend,
ami hódítani fog 2019-ben
A terméked csomagolása legalább annyira fontos, mint maga a termék.
Az újonnan megjelenő termékeknek évről évre mindössze 5%-a marad a piacon. Ami egyben azt is jelenti, hogy 95%-uk nyomtalanul eltűnik a süllyesztőben. Mi az oka ennek? Szimplán annyi, hogy nincs időnk és energiánk alaposan megfontolni minden egyes termék előnyeit és hátrányait. Inkább a rövidebb utat választjuk: az első benyomás alapján döntünk. Ez a benyomás pedig nem más, mint a termék csomagolása.
Az elmúlt években éppen ezért egyre több gyönyörű csomagolást láthattunk világszerte. Idén sem lesz ez másképp, összegyűjtöttük nektek azt az 5+1 trendet, ami a legmeghatározóbb lesz 2019-ben a csomagolás design terén.
„A kevesebb néha több” elv bármennyire klisének tűnik, a csomagolás designban sosem fog kimenni a divatból. Mert ha tudatosan elhagysz mindent felesleges elemet, akkor nem marad más, mint maga a termék. A minimalista design idén is népszerű megoldás lesz azok körében, akik kristálytisztán, sallangok nélkül szeretnék kommunikálni a márkájuk üzenetét.
Ha igazán minimalisták akarunk lenni, akkor végső lépésként a színeket is kiiktathatjuk a termékünk csomagolásáról. A szofisztikált monokróm design 2019-ben is hódítani fog – egész egyszerűen azért, mert az eleganciát és kifinomultságot soha nem lehet megunni.
Az elmúlt évek vibráló színekkel és hangsúlyos tipográfiával játszó trendjének kialakult egyfajta ellenpólusa is. Egyre több designer indul a másik irányba, ahol természetes barna, krém és candy színekkel és finom részletekkel hatnak a gyengédebb oldalunkra. Idén sok olyan márkával is találkozhatsz majd, akik a merész design helyett inkább a természetességet és a szelíd játékosságot részesítik előnyben a csomagolás terén.
A flat stílus gyökerei közel 100 évre nyúlnak vissza, egészen a svájci tipográfia („Swiss Style”) megjelenéséig a 20. században. A mai napig előszeretettel alkalmazzák nyomtatott grafikák esetén – ami alól a termékcsomagolás sem kivétel. Letisztultságával tökéletesen illeszkedik a 2019-es csomagolás design trendekbe, ahol egyre inkább eltávolodunk a bonyolult, 3D vagy fotó alapú designtól és az egyszerűség felé vesszük az irányt.
A klasszikus, geometrikus alakzatok helyett egyre népszerűbbé válnak idén az aszimmetrikus, tökéletlen formák. Mert spontaneitást és játékosságot sugároznak, amitől ez egész csomagolás sokkal emberközelibbé válik. Design fronton egy fontos pillérét jelentik annak a szemléletmódnak, hogy a márkák szimpla eladás helyett valódi, személyes kapcsolatot építsenek a vásárlóikkal.
Mi lehet annál autentikusabb, mint egy múltidéző, manufakturális gyártást sugárzó csomagolás? Az élelmiszeriparban reneszánszukat élik a vintage hangulatot idéző megoldások, amik nem csupán megbízhatóságot és szakértelmet tükröznek, hanem elképesztően ki tudnak tűnni a gombamódra szaporodó hipermodern csomagolások közül.