Menu
Menu

Mosóprogram – design habbal:
Bubbles

Van, aki egy leprikón kulcstartóval tér haza Írországból, és van, aki egy remek vállalkozás koncepciójával, ami betölthet itthon egy piaci rést. A Bubbles tulajdonosa az utóbbi tábort erősíti, mert a világszerte elterjedt önkiszolgáló mosodát tökéletesen integrálta a hazai köztudatba. Nem az ötletnek tapsolunk nagyokat, hiszen bukkantak már fel országszerte helyek, ahol apróért moshatjuk a szennyest, hanem a kivitelezésnek, ami a mosást közösségi élménnyé változtatta. Ehhez pedig egyetlen plusz összetevőre volt szükség: a jó designra.

Mitől lesz jó a design?

Ha nem csak dekoratív elemként tekintünk rá, hanem megértjük, hogy mindig egy magasabb célt szolgál. Valódi érzelmeket ébreszt, és elkötelezi a vásárlókat a márkád mellett olyan mértékben, ami máshogy elképzelhetetlen lenne. Azok a vállalatok, amelyek ezt a gondolkodást követték, és a stratégiájuk lelke a design lett, ma a legsikeresebb márkák a világon.

A Bubbles esetében a design célja kifejezetten az volt, hogy ne csak a végtelen mennyiségű szennyes gyors és olcsó mosása legyen a húzóerő az emberek számára, hanem egy olyan élményt adjon, ami miatt szívesen visszajárnak. A kék buborék belsejében a felnőttek kényelmes narancssárga kanapékon kávézhatnak, a gyerekeket pedig játszósarok várja – így lesz a fárasztó tavaszi függönymosásból laza, délutáni közös program. Minket meggyőzött, és úgy tűnik, ezzel nem vagyunk egyedül, hiszen a cég nagyon hamar franchise rendszer építésébe fogott, és mostanra már országszerte 35 helyen találkozhatunk Bubbles design mosodákkal.

Mit tanulhatsz a Bubbles-től?

1. Legyen a design a stratégiád alapja!

Mivel a hagyományos mosodák eddig nem hozták lázba a hazai célközönséget, ezért a Bubbles az egyedi megjelenésre alapozta a koncepcióját. A design környezettel pedig sikeresen elérte a célját, és széles körben népszerűvé tette itthon az önkiszolgáló mosodát.

2. Gondolkodj nagyban!

A vállalkozás első sikerei után nem álltak meg, hanem azonnal a franchise hálózat kiépítésén kezdtek dolgozni. Azóta szinte hetente nyílik egy új üzletük az ország különböző pontjain – most éppen a régiós piacra való betörést tervezik.

A designnak tehát kivételes ereje van, ami már önmagában eldöntheti a vállalkozásod sorsát. De ahhoz, hogy valódi előnyt kovácsolj belőle, először pontosan tudnod kell, hogy mi a célod vele.

További cikkek