Menu
Menu

Hogyan válassz logót?

Gigantikusan rajongunk a jó logókért. Ezért nagyon örülünk, hogy itthon is egyre több vállalkozás ismeri fel, mennyire fontos az igényes arculat. Ám sokszor azt tapasztaljuk, hogy a végleges logó kiválasztásánál teljesen lefagynak az emberek. Pedig korántsem akkora döntés, mint amilyennek látszik – szóval nagyon fontos, hogy a helyén kezeljük a márkaépítésben.

A szép megjelenés nem egy cél, amit ha elérsz, akkor kényelmesen hátradőlhetsz. Hanem egy eszköz, ami sok más komponenssel együttműködve vezet a sikerhez. Ráadásul a logód az egész arculatodnak is csak egy része, ami még számos más vizuális elemből áll. A márkád stílusát tehát nem csak a logód jelenti, hanem az az összkép, amivel találkoznak az emberek, amikor kapcsolatba kerülnek veled.

Persze, hihetetlenül fontos hogy ez az összkép rendben legyen. Profin nézzen ki és pontosan azt üzenje, amit el szeretnél mondani a márkádról. Hiszen a design az, amit az emberek először megpillantanak. Ez az első lehetőséged, hogy lenyűgözd őket, és megmutasd, hogy te más vagy, mint a többiek. Azonban ha a design mögött nincs sztori, üzenet vagy különleges vásárlói élmény, akkor azzal a lendülettel tovább is állnak.

Szóval a logód önmagában semmit sem jelent. Akkor sem, ha belebűvészkedik neked a családod elmúlt 300 évének a történetét. Mert az igazi jelentését kizárólag az adja majd, amit mondasz és teszel. A logód feladata csupán az, hogy egy “asszociációs trigger” legyen, amiről az embereknek eszébe jut minden, amit eddig veled kapcsolatban tapasztaltak.

Szóval ne tölts el rengeteg időt azzal, hogy szép helyett még szebb logód legyen. Ne próbálj meg beletuszkolni mindent, amit képviselsz. Ne költs vagyonokat arra, hogy százszor újratervezzék neked, hátha még jobb lesz. Egyszerűen válassz olyat, ami elég profi ahhoz, hogy büszkén felépítheted mögé a márkádat; ami magabiztosan egyszerű, tiszta és könnyen felismerhető. A megmaradt időt és energiát pedig fordítsd arra, hogy szuper élményt nyújts az embereknek. Így biztos lehetsz abban, hogy ha már felismertek, akkor jó dolgok fognak az eszükbe jutni.

Hidd el, a legnagyobb márkák sem a logójuk miatt lettek azok, akik. Mert ahhoz, hogy egy logó profi legyen, nem kell feltétlenül über-kreatívnak lennie:

ikea logosony logogoogle logozara logogap logosiemens logovans logosamsung logo3m logoGiellettenokia logoebay logoaccenture logo

Ugye?

További cikkek