Menu
Menu

Édes a siker: chocoMe


Írta:
Pifkó Noémi

Hogyan lett egy munkanélküli marketingesből egy csokoládé világmárka tulajdonosa? Először is mindenkinél jobban hitt benne. Másodszor pedig a tökéletes receptet követte: folyamatos fejlődés, jó design és egy nagy adag maximalizmus. Erre épül a chocoMe, a fénysebességgel növekvő magyar márka, amiért Las Vegastól Moszkváig sorban állnak az emberek.

Mészáros Gábor sikersztorija a mi szívünket is megdobogtatja, nem csak azért, mert odavagyunk a szuper magyar márkákért, hanem mert pontosan azt csinálta, amire minden ambiciózus vállalkozást inspirálni szeretnénk. Az első perctől világszínvonalú márkát akart építeni, és mindent azért tett, hogy ezt a hosszú távú célt elérje. Nem termékekben gondolkozott, hanem olyan élményt akart alkotni, ami új, izgalmas, és valami pluszt hoz az emberek életébe.

Fotó: chocome.hu

Újraértelmezte hát a klasszikus táblacsokit, és megszületett a chocoMe, ahol bárki összeállíthatta a saját luxuscsokoládéját. A vásárlók közel 80 összetevőből válogathattak kedvükre, és fantázianevet is adhattak a személyre szabott csokoládéjuknak. Ettől a kreatív élménytől a chocoMe sokkal több lett, mint egy tábla finom csokoládé.

Ám a designnak legalább akkora szerepe volt a sikerükben, mint magának a csokinak. Míg a legtöbb manufaktúra elintézte a csomagolást azzal, hogy rákötött egy masnit dísznek, addig a chocoMe termékeknél a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektettek a megjelenésre. Ezzel pedig óriási piaci előnyhöz jutottak a többi gyártóval szemben, hiszen a szépet automatikusan a jóval azonosítjuk, és ösztönösen vonzódunk mindenhez, ami jól néz ki.

Fotó: chocome.hu

A kezdeti sikerek után további kísérletezésbe kezdtek, és a táblacsokik mellett új termékcsaládokat alkottak, mint például a Raffinée drazsé – amit 2016-ban már beválogattak a világ 50 legjobb élelmiszere közé. Most napi 7-8 ezer csokoládét készítenek, 30 országba exportálnak és hamarosan átlépik az 1 milliárdos évi árbevételt. Nem rossz egy olyan vállalkozástól, amire mindenki azt mondta, hogy totális anyagi csőd lesz.

Fotó: chocome.hu

Mi hajtja a chocoMe-t?

Gábor elhivatottsága és fanatikus lelkesedése, hogy a legtöbbet hozza ki a márkából. Mindenből a legjobbat akarja, és sosem köt kompromisszumot. Egy világhírű belga akadémiára ment csokoládékészítést tanulni, a tejcsoki ecuadori, a pisztácia szicíliai, az ehető virágszirmok pedig Franciaországból jönnek. A csokoládé öntőformája az aranymetszés szabályait követi, a végleges csomagolásokat pedig hónapokig tervezik.

Szóval sosem éri be a ’majdnem olyan jó’-val, és a nap minden percében új ötleteken töri a fejét, amikkel még jobbak lehetnek. Az elmúlt években például beutazta Közép-Amerika kakaóültetvényeit, hogy megalkossa a tökéletes étcsokoládét:

Ha szeretnéd, hogy a te márkád legyen a következő magyar világsiker, akkor fejlődj napról napra, használj jó designt, és gondoskodj róla, hogy minden apró részlet tökéletes legyen. Higgy benne akkor is, amikor mindenki más csak a fejét csóválja. Szóval legyél igazi brand champion.

További cikkek