Menu
Menu

Babzsákfotel = Blup!


Írta:
Kremmer Péter

blup.hu

Instagram:
@blup_beanbags

Cover: Blup

Walkman, Frisbee, Jacuzzi, Teflon – valamikor mindegyik márkanévként indult, de annyira beégtek a vásárlók tudatába, hogy ma már mindent így hívunk, ami kicsit is hasonlít rájuk. Ez minden marketinges álma (és egyben rémálma is), de nagyon ritka, mikor egy magyar márkának tényleg sikerül valóra váltania. Ettől olyan különleges a Blup!, aminek a neve mára tökéletesen összeforrt a babzsákfotelekkel.

Fotó: blup.hu

Fotó: Stilblog

Fotó: blup.hu

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani

2001 előtt Magyarországon gyakorlatilag senki sem tudott a babzsákfotelek létezéséről. Ez volt az az év, amikor két barát egy budapesti garázsban elkezdte tervezni és varrni az első Blup! prototípusokat. Ez a manufakturális romantika azonban kevés lett volna ahhoz, hogy egy teljesen ismeretlen bútordarab meghódítsa az egész hazai piacot. Ezért a kezdetektől úgy pozicionálták magukat, mintha épp egy világszínvonalú design cégtől vásárolnál menő bútorokat.

Először is lett egy jól hangzó nevük és egy profi arculatuk – nagyon trendi, fiatalos logóval, amit minden termékükre jól láthatóan rávarrtak. Majd megnyitották saját márkaboltjukat, ahol olyan irreálisan széles termékpalettával várták az embereket, hogy meg sem fordult a fejedben, hogy nem egy design bútor megacéggel van dolgod.

Egy kis idő elteltével pedig minden fiatal rájött, hogy igazán jól lazulni bizony csak Blup! fotelekben lehet.

 

Fotó: blup.hu

Hogyan lesz a márkádból életérzés?

Úgy, hogy nagyon sokszor becsempészed olyan helyzetekbe, amikre már egyébként is vágynak az emberek. A Blup! igazán nagy dobása az volt, hogy a legnagyobb zenei fesztiváloknak éveken át kölcsönadták a babzsákjaikat. Így érték el, hogy tökéletesen összeforrtak a végtelenül laza és szabad életérzéssel. Plusz gyakorlatilag minimális anyagi ráfordítással eljutottak a célcsoportjuk szinte minden tagjához, és fesztiválról fesztiválra növelték a márka cool faktorát.

Fotó: blup.hu

Azóta persze rengetegen próbálták lemásolni őket, és már nagyon sok helyen lehet hasonló termékeket kapni. Az emberek mégis a mai napig a Blup!-ot tartják az „igazi” babzsákfotelnek. Pontosan azért, ami miatt a Walkmant sem tudtuk kiverni a fejünkből: egy olyan élménnyel kapcsoltuk össze, amit újra meg újra át akarunk élni.

További cikkek